Поетична сторінка


Завалля
Тече в нас Буг дуже грайливо,
Несе він води вдаль.
Пташина зграйка щебетливо
Хова від нас печаль.
І берег скелями своїми
Оберігає всю красу,
А качка з дітками своїми
Збиває вранішню росу.
І хлібна хвиля тут вирує,
Графітова руда блищить.
Природа нам це все дарує-
Його ми змушені цінить.
Завалля-селище прекрасне,
Затоплене цвітінням квіт.
Майбутнє в нього дуже ясне-
Бо золотом є тут –графіт.
   
Юрій Матвійчук.

Захистимо мову

Вставай народе, захищай
Мову  бабусі й діда,
Бо пропаде наш рідний край,
 Не  буде пісні й хліба.

Не заспіває соловей
В саду біля хатини.
Немає мови у людей-
Немає Батьківщини.

Ми пережили орди всі,
Чуже ярмо носили.
Тепер мордують нас свої-
Та є у нас ще сили.

На захист мови стану я,
А поруч брат з сестрою.
Для України- це ж сімя
Для нас є дорогою.

Жити нашій рідній мові-
Найкращій у  світі.
Пісні ніжні, колискові
Заспівають наші діти.             

Юрій Матвійчук.


Школа-інтернат

На околиці красується
Гарна школа-інтернат.
Добротою тут гартується
Сім я дівчаток і хлоп’ят.
Доля кожної дитини
Привела її сюди.
В школі тут тепло родини
Радість є,нема біди.
Вчителі навчать писати,
В світ науки поведуть,
Всіх і себе поважати,
В прірву спасти не дадуть.
Як оазис у пустелі
Інтернат в Заваллі є.
Хто не з доброї оселі-
Шлях в майбутнє він дає.

               Юрій Матвійчук.

КАЙДАНИ ПОРВАЛИ

На ланах широкополих
Бур’яни кочують.
На майдані у столиці
Люди мітингують.

Заревів Дніпро широкий,
Кручі застогнали,
Як на пагорбі в столиці
Юні хлопці впали.

Впали, вбиті за свободу,
Крук кружля - чатує.
В нашім Києві - столиці
Брат з братом воює.

Поховати хтіли волю,
Та люди повстали,
На майданах в Україні
Із колін вже встали.

Уже встали і порвали
Кайдани важкії,
Бо ми вільні, незалежні -
Вік будем такії.

                      Юрій Матвійчук.
    

Моя мама
Хіба я зможу колись забути,
Як мама сонце давала мені,
Як небо хотіла до мене пригнути -
Їй падав на голову сніг сивини.
І пісня журавки з уст милих бриніла
Для мене у сни доброту вона звала.
Вона вся згорала для мене, не тліла -
Любов материнська їй силу давала.
Пішов я із дому в дорогу далеку,
Та мамину людяність в серці ношу
І зараз, угледівши в небі лелеку,
У Бога для мами здоров'я прошу.
Потріскані ніжнії мамині руки
Мене захищають і гріють теплом -
Не хочу, щоб з нею в нас були розлуки,
Лиш зустрічі, сповнені щастям й добром.
Вдивлячись в очі зіркам синьооким,
Я слухаю шепіт снігів голубих.
І всесвітом хочу я стати, а потім -
Матусю сховати від років старих.

Юрій Матвійчук




Небесна сотня

Полетіли кулі в серце -
Люди застогнали.
За свободу України
Сини-хлопці впали.

Не зайде вже син до хати,
Не обніме маму.
Зробив нелюд йому в серці
Смертельную рану.

Вже не буде в сина сина,
Сиротою стала мати.
Нема кого рідній ненці
З дороги стрічати.

Вам на небі буде царство.
Память про вас в серці.
Заживемо краще браття
На рідній земельці.

Юрій Матвійчук.


Треба жити

Я хочу вмерти за Вкраїну
За те,щоб вільно в ній жили,
Щоб поважали в нас людину,
А не рабами ми були.

Я хочу вмерти за державу
Вільніша вільних хай буде,
Щоб в світі ми здобули славу -
Хай кожен щастя тут знайде.

Хотів я вмерти, та не можу,
Бо стільки треба ще зробити.
Життям, не смертю, допоможу
Вкраїні рідній краще жити.

Юрій Матвійчук.

Хоробрі серця

Я хочу сказати і всім нагадати
У Бога прошу я для наших людей,
Щоб матері наші з війни зустрічали
Живими, цілими синочків - дітей.

     А мама ростила і душу вкладала,
    Щоб син був у поміч на старості літ.
   І дім хай збудує й деревце посадить,
    А син її сина не знає хай бід.

І ми все здолаєм, і тиша настане,
Дівчина з коханим піде до вінця.
Нас всіх захищають орлята - синочки,
Бо в грудях в них б'ються хоробрі серця.


Чужого не треба- своє збережем

І гори Карпати і море Одеси,
Чернігівський ліс і Херсона степи,
Волинські озера, кар'єр у Заваллі -
Це все українське будем берегти.
          Зозулька кує у волинському лісі,
          Затягне мелодію десь соловей
          І чайка крило своє в морі скупає -
          Це все українське для наших людей.
В нас діти зростають - і всі працьовиті.
Ми хліба насієм, його і пожнем.
Ми маємо все у нас в Україні,
Чужого не треба- своє збережем.
          І хоч до нас лізуть на сході бандити,
          Брязк зброї вже глушить в нас спів солов'я.
          Я знаю, ми вірим - і так воно буде.
          Найкраща є в світі Вкраїна моя.



   Наша ялинка


У кімнаті є ялинка
Наша внученька Даринка
Ту ялинку прикрашала,
Тихо пісеньки співала.
Про ялинку і про зиму
Брала іграшки з корзини
І рядочками чіпляла,
Щоб ялинка гарна стала!
Стала гарнащо й казати
Та ялинка у кімнаті.
Щиро мовила Даринка
На Різдво біля ялинки:
«Дідуся мого й бабусю
Збережи, святий Ісусе
Дякуєм тобі, Даринко,
За слова ці і ялинку!

                   Юрій Матвійчук              



              





 











4 коментарі: