Проблема: "Використання
практичних методів навчання на уроках "Захисту Вітчизни".
В умовах
реальної військової агресії та захоплення території України Російською
Федерацією, проблема захисту Вітчизни потребує кардинального
покращення та посилення. Конституцією України
(ст.17,ст.65) визначено, що захист Вітчизни є найважливішою функцією держави та
обов’язком громадян України. Тому вивчення предмету "Захист Вітчизни"
є пріоритетним для освіти України.
Метод
навчання - це спосіб упорядкованої взаємопов'язаної діяльності вчителів та
учнів, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання і розвитку в процесі
навчання. З поняттям «метод навчання»
пов'язане поняття «прийом навчання». Прийом
навчання – деталь методу, часткове поняття щодо загального поняття «метод».
У дидактиці
існують різні критерії, підходи до класифікації методів навчання. За джерелами
передачі і характером сприйняття інформації: словесні, наочні та практичні. За
основними дидактичними завданнями, які необхідно вирішувати на конкретному
етапі навчання: методи оволодіння знаннями, формування умінь і навичок, застосування
отриманих знань, умінь і навичок. За характером пізнавальної діяльності:
пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемного викладу,
частково-пошукові, дослідницькі.
Практичні методи навчання передбачають самостійну, безпосередню
участь вихованців у розв’язуванні певних, поставлених перед ними, задач. Практичні
методи навчання передбачають різні види діяльності учнів і вчителя, але
потребують великої самостійності учнів у навчанні. Використовуючи практичні
методи навчання на своїх уроках, намагаюся зробити ці практичні вправи цікавими
та незвичайними для учнів.
Робота в школі-інтернат має свої особливості. Я ніколи не забуваю, що працюю з обділеними долею дітьми. Кожен урок розпочинаю з виконання гімну України. Далі обов'язково налаштовую учнів на позитивний настрій, якщо в когось день народження - вітаю учня. Учні школи-інтернат - непосидючі, тому на своїх уроках я надаю перевагу саме виконанню практичних вправ. Використовую такі види вправ: підготовчі, вправи, які готують учнів до сприйняття нових знань і способів їх застосування на практиці; вступні, які сприяють засвоєнню нового матеріалу на основі розрізнення споріднених понять і дій; тренувальні – це набуття учнями навичок у стандартних умовах (за зразком, інструкцією, завданням); творчі – за змістом і методами виконання наближаються до реальних життєвих ситуацій; контрольні – переважно навчальні (письмові, графічні, практичні вправи).
Для активізації опорних знань учнів використовую вправу "Асоціативний кущ". На дошці записано приховане слово, термін з предмету. Учням необхідно визначити, що це за слово та підібрати до слова прийменники, які починаються з літер даного поняття. Під час контролю та самоперевірки знань використовую практичну вправу "Світлофор". У кожного учня є кружечки кольору світлофора. Вчитель зачитує речення, якщо речення вірне - діти піднімають зелений колір, не впевнені у правильності відповіді – жовтий, визначення не вірне – піднімають круг червоного кольору.
Робота в школі-інтернат має свої особливості. Я ніколи не забуваю, що працюю з обділеними долею дітьми. Кожен урок розпочинаю з виконання гімну України. Далі обов'язково налаштовую учнів на позитивний настрій, якщо в когось день народження - вітаю учня. Учні школи-інтернат - непосидючі, тому на своїх уроках я надаю перевагу саме виконанню практичних вправ. Використовую такі види вправ: підготовчі, вправи, які готують учнів до сприйняття нових знань і способів їх застосування на практиці; вступні, які сприяють засвоєнню нового матеріалу на основі розрізнення споріднених понять і дій; тренувальні – це набуття учнями навичок у стандартних умовах (за зразком, інструкцією, завданням); творчі – за змістом і методами виконання наближаються до реальних життєвих ситуацій; контрольні – переважно навчальні (письмові, графічні, практичні вправи).
Для активізації опорних знань учнів використовую вправу "Асоціативний кущ". На дошці записано приховане слово, термін з предмету. Учням необхідно визначити, що це за слово та підібрати до слова прийменники, які починаються з літер даного поняття. Під час контролю та самоперевірки знань використовую практичну вправу "Світлофор". У кожного учня є кружечки кольору світлофора. Вчитель зачитує речення, якщо речення вірне - діти піднімають зелений колір, не впевнені у правильності відповіді – жовтий, визначення не вірне – піднімають круг червоного кольору.
Який урок "Захисту Вітчизни"
без практичних занять! Основним видом зброї є автомат. Учень, тримаючи автомат
в руках, відчуває себе воїном, справжнім захисником, це зацікавлює учнів
працювати на уроці. "Позичаю" автомат у військкоматі та розбираємо
його. Також використовую вправу «Пазли». З одного боку пазлів написані питання
та відповіді до них. Необхідно правильно співвіднести питання та відповідь.
Якщо учні правильно виконують завдання, то пазли складуться, і у них вийде малюнок на
військову тематику..
На етапі вивчення матеріалу застосовую вправу
"Класифікація". Учням необхідно прочитати параграф підручника чи
витяг з документу і зобразити матеріал у вигляді схеми, таблиці, або
схематичного малюнку. Я захоплююся поезією, тому використовує такі прийоми, як
"Допиши вірш", "Знайди риму".
Для того,
щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання,
розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів,
цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки
уроків, методи і прийоми роботи вчителів. Нове та раціональне використовую на
своїх уроках.
Так, дійсно виконання учнями практичних вправ дає набагато більший результат ніж розповідь вчителя. Ви, Юрій Іванович, цікавий, продуктивний педагог. Хотілося б більше дізнатися про практичні вправи, які ви використовуєте на уроках, адже вони з родзинкою.
ВідповістиВидалитиТетяна Іванівна! Після конкурсу "Вчитель року" заплановано проведення мого майстер-класу. І хоча Ви не вчитель "Захисту Вітчизни" я запрошую Вас. Сподіваюся на творчу співпрацю!
ВідповістиВидалити